środa, 29 kwietnia 2015

Przygoda z ksiazką, Pora na potwora :)

Pora na dobranoc, bo już księżyc świeci, śpiewał mi miś z klapniętym uchem w moim dzieciństwie. W dzieciństwie mojej córki i moich maziajowatych dzieci pora może być tylko na potwora :)





Lubię książki zabawki, zwłaszcza jak mam do zabawienia cała grupkę żwawych umysłów.

Mizielińscy stworzyli prosty sposób na potwory, pozamieniali miejscami fragmenty ciał i litery. Sposób makabryczny? niekoniecznie, dla dzieci bardzo śmieszny a im dziwniejszy sposób wypowiadania nowych nazw tym śmieszniej :)


o jaki słodziutki kęt :) jak zawołasz na takiego ketka? kęci kęci , kęt! 


a wft? troche straszny? można go załołać? wyftku? a może go przepędzić jak intruza? WFT! 

Gwarantuję, zabawa z książka nudna nie jest! spróbujcie, a sami będziecie wiedzieć. Książka inspiruje do wielu zabaw. Można rysować swoje potwory, posklejać , zrobić własna książkę, można zrobić collage z gazet, zużytych kolorowanek, ten sposób lubię zwłaszcza, taki ekologiczny. Warto jednak pamiętać iż dzieci bywają mocno przywiązane do swoich prac, więc w tym wypadku trzeba uważności opiekuna i zgody autora. Bezwzględnie, bez negocjacji. Dziecka nie znaczy nie,

Tym razem na zajęcia z potworami wybraliśmy masę solna. łatwizna, proste to a jak cieszy. 
W założeniu mieliśmy zrobić nasze stwory, potem je pokroić i zlepić w nowego stwora. Tak myślałam, że skończymy, ale.... czy ja wspominałam, że dzieci bywają przywiązane do swoich dzieł ;) 
Jeśli będziecie próbowali może uda się pobawić gotowymi zwierzakami, jesli nie, nie zrażajcie się, Najważniejsza jest dobra zabawa i proces który trwa.

przepis na potwory
-sól
-mąka
-woda
-farby plakatowe (zwykle używam barwników spożywczych ale tym razem potwór ogonem nakrył)
-farbowany makaron i ryż
- masa drobiazgów (guziki, koraliki, patyczki, karteczki, bibuła) jeśli chcecie pracować z bardzo małymi dziećmi upewnijcie się, że fazę wszystkożerna mają za sobą :)

a oto fotorelacja :)




















u nas było tak :) taka przygoda :) to jednak nie koniec - zajrzyjcie proszę do innych klik znajdziecie tu listę wszystkich blogów biorących udział w projekcie. Do zobaczenia






10 komentarzy:

  1. Świetna ta książka... Samo oglądanie zdjęć rozbawiło mnie :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetna a jakże : jak i zajęcia, ciesze się , że zdjęcia oddały klimat zabawy ;)

      Usuń
  2. Rewelacyjna pozycja. Nigdy o niej nie słyszałam... Koniecznie wpisuję na listę do kupienia. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie : czyli zadanie spełnione- cieszę się, że nasza zabawa zainspiruje cię do zakupów i równie świetnej zabawy :)

      Usuń
  3. Widziałam już ta książkę nie raz. Jak Oli podrośnie to się na nią skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne stwory, wcale nie straszne :)
    Bardzo inspirująca książka, nie znałam jej do tej pory. Bardzo inspirujące Twoje pomysły, chyba się skuszę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dziękuję :) stwory słodziaki po prostu, skuś się skuś na własne stwory, ciekawa jestem jak wam wyjdą :)

      Usuń
  5. Ten jeż z makaronu na ostatnim zdjęciu doskonały. Pora na potwora jest już na naszej półce od dawna, ale muszę przyznać, że budzi średnie zainteresowanie. Ostatnio kupiliśmy angielską wersję i została ciut cieplej przyjęta - może dlatego, że dzieci zrobiły się trochę starsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każda książka ma swój czas :) u nas tez leży sporo jeszcze nie odkrytych :)

      Usuń